2017-05-05
Dział Ewidencji i Świadczeń
Do zakresu podstawowych zadań Działu Ewidencji i Świadczeń należy:
Rejestrowanie zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy, prowadzenie rejestru tych osób, wydawanie zaświadczeń
Wydawanie decyzji administracyjnych z upoważnienia Starosty o:
-
uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz o utracie statusu bezrobotnego
-
przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku
-
obowiązku zwrotu nienależnie pobranych świadczeń lub kosztów szkolenia finansowanego z Funduszu Pracy
Przyznawanie i wypłacanie zasiłków i innych świadczeń z tytułu bezrobocia
Zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych bezrobotnych i członków ich rodzin
Przyznawanie świadczeń przysługujących rolnikom zwalnianym z pracy
Realizacja zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw członkowskich Unii Europejskiej i państw należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w zakresie świadczeń dla bezrobotnych.